Inici > local > L’Ajuntament de Manresa compra el convent de les Caputxines
L’Ajuntament de Manresa compra el convent de les Caputxines
dijous 25 de juny de 2026, per
A Manresa, l’Ajuntament finalment ha comprat el convent de les Caputxines per prop d’un milió i mig d’euros. Després de més de 400 anys lligat a l’Església, i un procés de compra llarg i complicat, l’edifici passa a mans públiques. Tot i això, l’Ajuntament encara no té clar perquè el farà servir.
L’Ajuntament va anar davant del notari, aquest dimarts, per finalitzar la compra. Ha estat un procés llarg i complex en què, fins i tot, s’ha necessitat el vistiplau del Vaticà. D’aquesta manera, ara Manresa ja és propietari de l’edifici religiós, de 4.500 metres quadrats i amb un gran valor històric. L’alcalde de Manresa, Marc Aloy, va qualificar el dia d’històric. https://onabages.cat/wp-content/uploads/2026/06/250626-ALOY-SIMBOLIC.mp3
El convent de les caputxines va quedar buit el maig de l’any passat, quan en va marxar l’última monja, la Sor Pilar Lumbreras, perquè ja era massa gran. De fet, Lumbreras també va voler ser a l’acte de dimarts, on va demanar que l’edifici servís a la comunitat. https://onabages.cat/wp-content/uploads/2026/06/250626-LUMBRERAS-HONESTA.mp3
Des de l’Ajuntament ja han avançat que el futur de l’edifici encara s’ha de debatre, però reiteren que en cap cas es farà servir amb intencions especulatives.
Veure en línia : https://onabages.cat/lajuntament-de...