Inici > local > Construeixen un nou edifici de la casa Barnahus a Manresa

Construeixen un nou edifici de la casa Barnahus a Manresa

dimarts 23 de juny de 2026, per Ona Pardo

A Manresa, el govern està treballant en un nou edifici de Barnahus. Un centre per atendre infants i adolescents víctimes de violència sexual que obrirà les portes a finals d’any al barri de la Sagrada Família. Ja n’hi ha un de provisional a la carretera de Vic, que des del 2024 ha atès més de 400 joves de la Catalunya Central.

Fa dos anys que a la Catalunya Central hi ha la Barnahus, una casa on se centralitzen tots els serveis que pot necessitar un infant o adolescent de 0 a 17 anys que hagi patit una agressió sexual. Aquest servei, a Manresa, fins a la data ha atès un total de 435 joves de les comarques centrals. En va parlar ahir durant una visita a les obres el secretari general del Departament de Drets Socials, Raúl Moreno: https://onabages.cat/wp-content/uploads/2026/06/230626-MORENO-GOVERN.mp3

L’edifici, que es fa en un solar cedit per l’ajuntament, posa l’èmfasi en la protecció a les víctimes. S’està construint en forma de llar, tenint en compte les seves necessitats i intentant que se sentin al més com a casa possible. L’alcalde de Manresa, Marc Aloy, celebrava que s’estigui treballant en aquest nou equipament: https://onabages.cat/wp-content/uploads/2026/06/230626-ALOY-FEINA.mp3

S’espera que el nou equipament es posi en marxa abans de finals d’any. Tot plegat, s’està fent amb una inversió d’1,4 milions d’euros.


Veure en línia : https://onabages.cat/construeixen-u...

Un missatge, un comentari?

Qui sóu? (opcional)
Connectar-se
Votre message

Per crear paràgrafs, deixeu simplement unes línies buides.